Przejdź do głównej zawartości

Projekt logotypu

Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji i dostać nowych klientów, na 100 procent warto zainwestować w kampanię marketingową. Natomiast sporządzenie takiej kampanii, jak też sprawne jej wdrożenie wymaga wiedzy i pewnych umiejętności, dlatego warto to zadanie oddać w ręce profesjonalistów, takich jak agencja kreatywna czy reklamowa, która zajmuje się w głównej mierze usługami takimi jak tworzenie logotypu dla firm działających w różnorakich branżach. Projekt logo - na co zwrócić uwagę? Trzeba rozpocząć od tego, że projektowanie logotypów w każdym momencie powinno zacząć się od dokładnego wywiadu z klientem, którego misją jest uzyskanie informacji dotyczących przykładowo celów biznesowych danej firmy, zaleceń marketingowych, jak także konkretnych oczekiwań względem projektu graficznego logotypu.

Niezbędne jest też zrozumienie konkurencji danego klienta, jak także zapoznanie się z jego profilem działalności oraz analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Powinno się podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak ażeby miał on wybór, a więc mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć na przykład szaty graficznej. Warto zdawać sobie sprawę o tym, że projektow anie logotypów powinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak także graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnych wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem akcji marketingowych jest też księga znaku, czyli zestawienie wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Sprawdź tutaj: projekty logotypów.