Niezbędne jest też zrozumienie konkurencji danego klienta, jak także zapoznanie się z jego profilem działalności oraz analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Powinno się podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak ażeby miał on wybór, a więc mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć na przykład szaty graficznej. Warto zdawać sobie sprawę o tym, że projektow anie logotypów powinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak także graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnych wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem akcji marketingowych jest też księga znaku, czyli zestawienie wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Sprawdź tutaj: projekty logotypów.